Jak pokonać nieśmiałość? Uwolnij swój głos.

Witajcie,

tym razem mam dla Was szybkie zaproszenie. Szybkie, bo już na najbliższą sobotę i niedzielę.

Osoby nieśmiałe zazwyczaj mają problem z werbalnym wyrażaniem siebie. Chcemy coś powiedzieć, ale słowa grzęzną w gardle. Zamiast krzyczeć, przemilczamy. Wiele myśli i emocji zostaje niewypowiedzianych. Głośny wewnętrzny sprzeciw wydostaje się z nas jedynie jako ledwo słyszalny szept. Energia czakry gardła zostaje przyblokowana i powoduje rozmaite stany zapalne gardła.

W takim przypadku praca nad doskonaleniem emisji głosu często jest bardzo pomocna. Pozwala przełamać się. Otwiera na nowe formy ekspresji samego siebie.

Osoby zainteresowane taką formą przełamywania nieśmiałości zapraszam na warsztat „Uwolnij Głos”, prowadzony przez panią Olgę Szwajgier już w najbliższy weekend 6-7 czerwca w Bielsku-Białej.

jak pokonać nieśmiałość głos

Warsztat jest skierowany nie stricte do osób nieśmiałych, ale do wszystkich, chcących rozwinąć swój potencjał twórczy oraz zdecydowanych, by we wspaniałej, przyjaznej atmosferze odnaleźć swoje brzmienie.

Trwają ostatnie zapisy. Szczegółowe informacje znajdziecie tutaj:
https://www.facebook.com/events/1570542573196516/

Jak pokonać nieśmiałość w przyjemny, twórczy sposób? Może właśnie podczas warsztatów z Olgą Szwajgier nadejdzie potężna inspiracja.

Pomyślności.

Jak pokonać nieśmiałość w 8-miu krokach

Witajcie,

wrzucam filmik Karoliny, podpowiada parę ciekawych rzeczy w naszym temacie nieśmiałości. Może jej wskazówki dadzą Wam pewną podpowiedź, jak pokonać nieśmiałość.

 

 

Kwintesencja 8 kroków do pewności siebie przedstawionych w filmiku:

  1. Bądź sobą (a nie kimś innym) – przestań patrzyć się na innych. Skończ z porównywaniem się do innych. Bądź zadowolony z tego co masz.
  2. Zacznij od małych rzeczy.
  3. Ludzie nie gryzą. Dbaj o to, by odwzajemnić kontakt, gdy ktoś wychodzi do Ciebie pierwszy.

     

    „Ludzie krytykują to, czego sami w sobie nie lubią. […] Krytykę trzeba olać”
    jak pokonać niesmialość

  4. Załatw coś (najlepiej to, co odwlekasz). Zrób to sam, samodzielnie, bez wyręczania się innymi.
  5. Ucz się samodzielności, staraj się rozwiązywać codzienne problemy i radź sobie sam. To daje ogromną satysfakcję i buduje pewność siebie.
  6. Każdą pracę w jaką się angażujemy, powinniśmy wykonywać na 100%. Wtedy rośnie nasza szansa na sukces i odczuwanie skuteczności własnych działań.
  7. Przekraczaj swoje granice komfortu, konfrontuj się ze swoimi strachami i lękami.
  8. Uświadom sobie, że jesteś wyjątkowa / wyjątkowy.

 

Zdaję sobie sprawę, że nie jest to takie proste. Wiem też, że wcale nie jest aż takie trudne. Zacznij od małych rzeczy. Uśmiechnij się do siebie, podnieś wzrok z chodnika, gdy idziesz ulicą. Zauważ mijanych ludzi. Zapamiętuj ich twarze. Pomyśl o czym myślą. Znajdź w głowie coś miłego, co możesz im powiedzieć. Nie mów nic, po prostu się uśmiechnij. Po pewnym czasie sam / sama zaczniesz do nich zagadywać. Niech to będzie kolejnym krokiem.

 

Ku swemu zdumieniu zauważysz, że ludzie są tacy jak Ty: raz mili, raz niemili, raz się spieszą, raz się nudzą, czasem są zestresowani, czasem z poczuciem humoru i wszystko tak naprawdę zależy od konkretnej sytuacji czy kontekstu. To jak się odnoszą do Ciebie zależy bardziej od tego, co dzieje się w ich wnętrzu niż od tego jaki/ jaka Ty jesteś. Zwykle są skupieni na sobie, nie zauważają innych, wcale nie oceniają, po prostu ich uwaga sięga jedynie do czubka ich własnego nosa (albo smartfona). Nawet jak zrobisz coś najgłupszego na świecie albo tego nie zauważą, albo zapomną za 2 minuty. Włącz spontaniczność, włącz SIEBIE.

 

Najważniejsza rzecz, zacznij działać.

 

Jeśli potrzebujesz więcej konkretnych wskazówek i ćwiczeń jak przełamać nieśmiałość, zapisz się na e-trening. Możesz go wypróbować za darmo:

http://jakpokonacniesmialosc.pl/jak-pokonac-niesmialosc-e-trening-dla-niesmialych/

Powodzenia

Jak pokonać nieśmiałość? E-Trening dla Nieśmiałych

Zapraszam do skorzystania z e-treningu dla nieśmiałych „Od Nieśmiałości do Pełni życia”. Trening składa się z 9 etapów. Każdy z nich to e-mail z porcją wiedzy i ćwiczeniami do wykonania w ciągu kolejnych 7 dni.

Uwaga, trening jest dedykowany tylko dla osób, gotowych na intensywną pracę nad swoim własnym rozwojem, a w szczególności nad budowaniem zdrowego poczucia własnej wartości.

Trening w pierwszych etapach skupia się na przebudowaniu własnego podejścia do nieśmiałości, a w szczególności na zmianie sposobu myślenia o sobie i innych ludziach. Taki wstęp pomaga stworzyć sobie swoiste zaplecze dla wprowadzania kolejnych coraz trudniejszych zmian, tym razem już w sferze zachowań i reakcji. Dalsze etapy stopniowo wprowadzają zmiany coraz bardziej widoczne na zewnątrz.

Co ważne, trening możesz wypróbować za darmo, bez zobowiązań.

tutaj możesz się zapisać >>>E-Trening: Od nieśmiałość do pełni życia<<<

okladka1

Nie czekaj, aż samo coś się zmieni, działaj. Nikt nie jest skazany na nieśmiałość. Skazany jest tylko ten, kto skaże się sam. Szukasz sposobu jak pokonać nieśmiałość? Zacznij od e-treningu właśnie teraz. Tak, to „teraz” nie jest wcale przypadkiem.

 

>>>E-Trening: Od nieśmiałość do pełni życia<<<

 

pozdrawiam

Jak pokonać nieśmiałość dobrym słowem?

Pracując coachingowo z osobami nieśmiałymi bardzo często zachęcam do zwrócenia większej uwagi na to, jak klient odnosi się do samego siebie: jakich używa słów, jakie emocje kieruje do swego wnętrza, co sam o sobie myśli. W przypadku nieśmiałych bardzo często są to negatywne oceny, a nawet przytyki i przekleństwa.

Niektóre osoby są zdania, że myśli, emocje, słowa nie mają większego znaczenia, że stanowią jedynie formę ekspresji tego, co już zaistniało w naszym umyśle. Tymczasem jest zupełnie inaczej, a potwierdzają to również badania naukowe.

Dla zobrazowania tego zjawiska przytoczę tu bardzo prosty eksperyment, który możesz przeprowadzić u siebie sam. Przygotuj dwa takie same słoiczki z nakrętką. Do każdego z nich wsyp taką samą ilość tego samego białego ryżu. Szczelnie zakręć oba słoiki. Na każdy słoik przyklej dużą etykietę. Na jednej napisz słowa: „Kocham Cię”, na drugiej „Nienawidzę cię”. Słoiki pozostaw na 3 miesiące. Po tym czasie sprawdź zawartość.

Okazuje się (i jest to powtarzalny wynik), że w słoiku z napisem „Kocham Cię” ryż pozostaje biały i nietknięty. Natomiast ryż w słoiku z napisem „Nienawidzę cię” zmienia się w brązową fermentującą maź.

 

jak_pokonac_niesmialosc_sloiki1

jak_pokonac_niesmialosc_sloiki2

 

O co tu chodzi? Słowa są nośnikiem naszych emocji i myśli i jednocześnie pewnych konkretnych wibracji. Ich częstotliwość może być ożywcza i uzdrawiająca (np. w przypadku słów takich jak: kocham cię, dziękuję, przebaczam, jestem wdzięczny, radość, miłość) lub niszcząca (tu np. słowa nienawidzę, jestem zły, boję się, przekleństwa).

Nasze myśli, te aktualne, kreują więc naszą przyszłość. Wyobraź sobie, że jesteś takim słoikiem wypełnionym białym ryżem. Jak sądzisz jak wpływa na twoje wnętrze etykieta „nieśmiały”, „nienawidzę siebie”, „idiota” itp.

Zatem jak pokonać nieśmiałość? Warto poświęcić chwilę każdego dnia na obserwacje własnego umysłu i serca. Jakich tam myśli, emocji jest najwięcej? Tych życiodajnych czy niszczących? Należy w końcu świadomie zdecydować, co chcemy mieć w swoim wnętrzu: biały czy sfermentowany „ryż”?

Aby przełamać nieśmiałość należy więc na początku zadbać przede wszystkim o właściwe słowa w toczącym się bez ustanku wewnętrznym dialogu. Może na początek takie „kocham cię” jak w filmiku z poprzedniego posta?: http://jakpokonacniesmialosc.pl/jak-pokonac-niesmialosc-cwiczenie-z-lustrem/

Kocham Was :)
Pozdrawiam

Jak pokonać nieśmiałość? – ćwiczenie z lustrem

Witajcie,

W nowym roku życzę Wam dużo miłości, ale nie takiej, o którą trzeba zabiegać czy walczyć. Życzę Wam odkrycia miłości innej. Miłości, która uwalnia od lęku i prowadzi do wolności i życia w pełni.

Polecam ćwiczenie, pięknie pokazane w poniższym fragmencie filmu „Angel A”:

 

 

Samoakceptacja jest podstawą zdrowego poczucia własnej wartości. Warto ją wzmacniać i o nią dbać. Z uzdrowioną samoakceptacją pokonanie nieśmiałości nabierze tempa. W moim przypadku właśnie tak było. Przełom nastąpił w trakcie ćwiczenia z lustrem. Dlatego gorąco zachęcam do pracy z lustrem.

Życzę Wam wielu rozwojowych sukcesów w nowym roku, no i oczywiście przełamania nieśmiałości.

pozdrawiam

Przełamywanie nieśmiałości a poczucie własnej wartości

Witajcie po przerwie,
wrzucam bardzo interesujący filmik Piotra Michalaka na temat poczucia własnej wartości. Jak zapewne już wiecie zdrowe poczucie własnej wartości jest fundamentem pewności siebie i kluczem do przełamania nieśmiałości. Zachęcam więc do oglądania, nawet po parę razy.




Piotr zaproponował tutaj kilka ćwiczeń. Trudno je wszystkie zapamiętać, a mogą być bardzo pomocne w pracy nad własną nieśmiałością. Dlatego spisałam je dla Was poniżej:

Ćwiczenie 1.
Nie porównuj się z innymi. Bądź świadomy kim jesteś i jaki jesteś.

Ćwiczenie 2.
Doceń własne dokonania. Spisz swoje dokonania, duże i małe sukcesy, swoje emocjonalne zwycięstwa.

Ćwiczenie 3.
Zdaj sobie sprawę ze swoich talentów i predyspozycji.  Zrób ich listę samodzielnie lub z pomocą przyjaciół i znajomych.
Zrób także listę swoich wad i neutralnych cech. Pracuj nad nimi, uzupełniaj mocnymi cechami innych ludzi.
Tylko zestawienie talentów i predyspozycji oraz wad i neutralnych cech dadzą Ci zdrowy obraz samego siebie. Tylko taki obraz można pokochać – bo jest prawdziwy.

Ćwiczenie 4.
Zdaj sobie sprawę z tego, co wiesz i co umiesz oraz tego, czego jeszcze nie wiesz, a także z faktu że nawet jeśli coś wiesz, to możesz się mylić. Zrób sobie listę wiedzy i umiejętności jakie posiadasz oraz braków wiedzy i umiejętności.



I jeszcze kilka tez, które jakoś wryły mi się w pamięć:

Niskie poczucie własnej wartości nie jest przekonaniem o własnej osobie, ale  jest tendencją do trwania w stanie emocjonalnym niskiego poczucia własnej wartości – podobnie nieśmiałość,  jest ona tak naprawdę tylko tendencją do trwania w stanach emocjonalnych niskiego poczucia własnej wartości.

„Chcąc się przypodobać wszystkim wejdziesz do gry – do teatru masek.”



przełamywanie nieśmiałości

„Bądź sobą, bądź wielki, bądź mały. Po prostu bądź,
taki jaki jesteś”.



Życzę Wam tego z całego serducha. Przełamywanie nieśmiałości wymaga jednak wysiłku.  Pracujcie wytrwale i z uporem nad własnym rozwojem. Nieśmiałość nie będzie mieć żadnych szans. Przełamywanie nieśmiałości będzie skutkiem ubocznym Waszej wytężonej pracy, a o pokonaniu własnej nieśmiałości dowiecie się pewnie z gazet :)


P.S.

  1. Osoby chcące intensywnie popracować nad swoją nieśmiałością zapraszam na trening, o którym pisałam już w ostatnim poście. Trening Rozwoju Osobistego rusza już za 3 dni!
  2. Dla poszukiwaczy własnej tożsamości na kanwie rytuałów słowiańskich zaproszenie na spotkanie w Bielskim Klubie Coacha.

Trening Rozwoju Osobistego dla chcących pokonać nieśmiałość

Przekazuję zaproszenie Dominiki Borowskiej Stasica do uczestnictwa w Treningu Rozwoju Osobistego PROCES w Bielsku-Białej. Warsztat będzie trwał przez 5 kolejnych dni. Jego myślą przewodnią jest funkcjonowanie jednostki w grupie. Uczestnicy będą rozwijać swoje umiejętności interpersonalne, a także pracować nad problemami doświadczanymi w codziennym życiu, związanymi z budowaniem i utrzymywaniem satysfakcjonujących relacji z innymi ludźmi. Nieśmiali będą mogli ćwiczyć przełamywanie swojej nieśmiałości.

 

jak pokonać nieśmiałość trening

 

W trakcie treningu, dzięki nowym doświadczeniom możliwe stanie się odkrycie, a także poszerzenie świadomości własnych wzorców funkcjonowania oraz wyjście poza utarte i jednocześnie nieskuteczne schematy myślenia i działania.

Trening będzie doskonałą okazją do testowania w bardzo bezpieczny sposób nowych zachowań i ich oddziaływania na grupę. Będzie także przestrzenią na refleksję nad tym, co prowokuje różnorodne trudności w życiu, a także jak zmieniać otaczającą rzeczywistość.

Jeśli:

  • jesteś ciekawa / ciekawy siebie oraz swojego funkcjonowania w grupie
  • chcesz nawiązywać głębsze i bardziej satysfakcjonujące relacje z innymi
  • potrzebujesz rozwinąć swoje umiejętności komunikacji i asertywności
  • chcesz być bardziej śmiały / śmiała i pewna / pewny siebie
  • masz trudności w stworzeniu i utrzymaniu bliskich relacji z innymi (przyjaciele, znajomi) lub nie potrafisz nawiązać takich relacji

ten trening jest dla Ciebie.

 

Miejsce i Termin:

19-23.11.2014r. Bielsko-Biała, ul. Wzgórze 5, I piętro

CZAS TRWANIA: 50 godzin (każdego dnia przewidziane są przerwy obiadowe)
ZAPISY: proces@net.pl; 535 05 45 95, dominika.borowska@gmail,com, 509345153

 

Szczegółowe informacje o treningu, cenie i prowadzących znajdziesz tutaj >>>

Pytasz jak pokonać nieśmiałość, jak być po prostu sobą. Może już czas zrobić ten pierwszy duży krok naprzód?

Trzymam kciuki.

:)

Jak pokonać nieśmiałość? Wyjdź spod klosza.

Wiele osób wskazuje jako przyczynę swojej nieśmiałości nadopiekuńczość swoich rodziców. W istocie tak często jest. Rodzice w dobrej wierze, mając jak najlepsze intencje, wyręczają niemal we wszystkim swoje dzieci. Chcą dla nich jak najlepiej, chcą je chronić i trzymają pod przysłowiowym kloszem. Tymczasem efekt okazuje się zupełnie odwrotny. Dzieci takie, a także dorosłe już dzieci są zazwyczaj osobami mniej zaradnymi i nieśmiałymi właśnie w tych kontekstach, w których były wyręczane.

 

jak pokonać niesmiałość klosz

 

Dlaczego tak się dzieje? Aby to zrozumieć należy uświadomić sobie skąd bierze się zdrowe poczucie własnej wartości i w konsekwencji także pewność siebie. Otóż, jednym ze składowych poczucia własnej wartości jest poczucie własnej skuteczności. Z kolei przekonanie o własnej skuteczności nabywa się wraz z wieloma doświadczeniami w najróżniejszych kontekstach. W szczególności cenne są doświadczenia związane z trudnymi sytuacjami, z którymi można było się zmierzyć samodzielnie i odniosło się sukces. Te pozornie małe sukcesy budują fundamenty pewności siebie. Dają też satysfakcję, która jest motorem dalszego rozwoju.

Jak myślisz, czy dwulatek jest w stanie posprzątać po sobie zabawki? Czy trzylatek jest w stanie pozmywać naczynia? Czy dziesięciolatek da radę opiekować się psem? Czy dwunastolatek da radę zrobić sobie śniadanie? Czy czternastolatek podoła zrobieniu prania? Czy piętnastolatek jest w stanie zrobić codzienne zakupy? Czy szesnastolatek poradzi sobie z roznoszeniem ulotek? Czy osiemnastolatek jest w stanie sam siebie utrzymać? Odpowiedź na wszystkie pytania brzmi: „tak”. Jest jednak warunek. Dziecko od maleńkości powinno uczyć się samodzielności i niezależności. W końcu to jest istotą rodzicielstwa. Żadne „klosze” nie wchodzą w grę.

Rodzic wyręczając dziecko koduje w nim przekonanie: „nie umiem tego zrobić, potrzebuję pomocy”, „sam sobie nie poradzę, dobrze jakby znalazł się ktoś, kto zrobi to za mnie”, „inni na pewno zrobią to lepiej”, „ nie umiem, boję się, że sobie nie poradzę”, „jestem zbyt słaby, żeby to zrobić”. Dziecko dorasta, a te programy wciąż odtwarzają się w jego głowie, paraliżując działanie.

Tak samo działa izolowanie dziecka od kontaktów z innymi ludźmi w różnym wieku lub niezapewnienie mu takich kontaktów. Ważne są relacje z innymi dziećmi, starszymi, młodszymi i rówieśnikami. Istotna jest nie tylko zgodna zabawa, ale także konflikty i problemy. I również tutaj, rodzice zamiast wykorzystywać swoją niewątpliwą przewagę i doświadczenie, powinni zaufać swoim dzieciom i zachęcać: „potrafisz sam, na pewno ci się uda, spróbuj”.

W umysłach dorosłych osób nieśmiałych wciąż odtwarzają się programy z dzieciństwa typu: „sam sobie nie poradzę”. Sami zamykają się pod kloszem, próbując się za wszelką chwilę chronić (tak jak w przeszłości chronili ich rodzice) przed konfliktem, konfrontacją, problemem, ryzykiem porażki itd. Wycofanie zamyka drogę do nabywania tych cennych doświadczeń, których zabrakło w dzieciństwie. Tkwią w błędnym kole pozbawieni sukcesów i satysfakcji z życia.

Jak w takim razie pokonać nieśmiałość? Rozwiązaniem jest po pierwsze uświadomienie sobie tego, co tak naprawdę jest źródłem lęku. Temu ma służyć ten artykuł. Następnie potrzebna jest konsekwentna praca nad zmianą sposobu myślenia i jednocześnie budowa zaufania do samego siebie. Ale o tym w kolejnych postach.

 

Zobacz też post: Jak pokonać nieśmiałość u dzieci

pozdrawiam

:)

Jak pokonać nieśmiałość? – co mówi psycholog

Wyszukałam dla Was krótki filmik z wypowiedzią psychologa. Mówi o wielu ważnych aspektach dotyczących pracy nad nieśmiałością. Zobaczcie:

 

 

Prowadzący mówią, że nieśmiałość jest chorobą. Jeśli z powodu lęku nie wychodzisz z domu od „15 lat”, to z pewnością jest. Według mnie typowa nieśmiałość nie jest chorobą. Jest to jedynie brak kompetencji społecznych i niewykształcone jeszcze mocne poczucie własnej wartości. To pewne miejsce na ścieżce rozwoju osobistego. Gdy podejmiesz się dalszej wędrówki tą ścieżką, z pewnością rozwiniesz w sobie te brakujące dziś kompetencje i odbudujesz swoją wiarę w siebie. Na tym polega życie, a piękne jest to, że każdy może uczyć się i rozwijać we własnym tempie.

Pokonanie nieśmiałości wymaga czasu i ćwiczeń podobnie jak trenowanie mięśni na siłowni. Samo użalanie się nad sobą nic nie zmieni. Potrzebujesz cudu, w rozumieniu jak poniżej:

 

pokonać nieśmiałość cud

pozdrawiam serdecznie

:)

Jak pokonać nieśmiałość i mieć więcej szczęścia w miłości?

Czemu nieśmiali nie mają szczęścia w miłości?

Dlatego, że nieśmiali w ogóle nie mają szczęścia. Będzie bez owijania w bawełnę. Wyobraźmy sobie szczęściarza, kogoś kto ma w życiu dobrą passę. Co rusz przydarza mu się coś dobrego, zwykle bez wysiłku i większych starań. „Jak on to robi?” – zastanawiają się wszyscy wokoło. Właściwie robi bardzo mało, w porównaniu z innymi ludźmi. Wcale nie jest bardzo zabiegany, niczym się nie stresuje, nie robi nic wbrew sobie, nawet trudno go zdenerwować. Szczęściarz jest osobą wolną. To oznacza, że niczego się nie boi. W szczególności, nie przeraża go zwykła codzienność. Nie boi się, że straci pracę, że nie zda egzaminu, że go żona zostawi, że dzieci się rozchorują, że samochód ukradną albo porysują, że sąsiedzi się z niego wyśmieją, że inwestycja okaże się fiaskiem, że narazi się szefowi, że nie będzie na ratę kredytu itd. Takie myśli w ogóle nie przychodzą mu do głowy.

Zamiast tego nosi w sobie spokój i przekonanie, że w jakiejkolwiek znajdzie się sytuacji, gdziekolwiek przyjdzie mu żyć czy pracować, kogokolwiek spotka na swojej drodze, da sobie świetnie radę. Nie boi się podejmować decyzji. Gdy jest mu źle, zmienia to. Gdy jest mu dobrze poddaje się temu i jest wdzięczny. Ufa sobie i innym.  Na przyszłość patrzy z optymizmem. Widzi w niej kolejne szanse dla siebie i swoich bliskich.

Jego ciało jest zwykle rozluźnione, twarz pogodna, w oczach radość. Jego serce wysyła wibracje o określonych częstotliwościach i przyciąga ludzi o podobnych wibracjach – innych szczęściarzy. Otoczony szczęściarzami, czuje się jeszcze lepiej i jeszcze bezpieczniej. Jest zharmonizowany wewnętrznie, serce i umysł współdziałają, wykorzystując coraz swobodniej intuicję, naszą wspólną bazę wszechwiedzy. Szczęcie jest prostą konsekwencją jego sposobu myślenia i życia.

Weźmy teraz pod lupę nieśmiałego. Zwykle nie okazuje emocji. Jest raczej spięty, oddycha płytko. Ciągle się czegoś obawia: że zostanie zauważony, że nie zostanie zauważony, że nie zauważy, kogoś kto go zauważył, że ktoś pomyśli albo że właśnie nie pomyśli itd. Skupia się na tym, co mu się nie udało i co mu się nie uda w przyszłości. Jego serce i umysł wysyłają wciąż w kosmos samospełniającą się przepowiednię porażki. Wibracje serca przyciągają ludzi o podobnych wibracjach. Otaczają się ludźmi zalęknionymi i wypełnionymi pesymizmem. Ich świat jest trudnym miejscem do życia. Gdy przytrafi im się coś dobrego, od razu boją się, że to stracą albo że na to nie zasłużyli. Nie są gotowi na szczęście. Boją się go tak samo jak wszystkiego innego. Sabotują je, zamiast mu się poddać.

Niemowlęta najpierw uczą się chwytać i trzymać, dopiero potem opanowują umiejętność puszczania przedmiotów. Tak samo jest w duchowym rozwoju. Wydaje się nam, że szczęściem jest chwytanie i trzymanie z całych sił. Tymczasem prawdziwe szczęście, miłość i radość przychodzą, gdy puszczamy, gdy ufnie poddajemy się temu co nas otacza. Puść. Odpuść. Rozluźnij mięśnie. Uśmiechnij się. Oddychaj pełną piersią. Zatańcz. Też jesteś szczęściarzem. Jestem tego pewna.

 

Zachęcam do ćwiczeń pomagających osiąganie stanu relaksacji. Opis wrzuciłam we wpisie: Jak pokonać nieśmiałość? Wrzuć na luz.

pozdrawiam

jak pokonać niesmiałość szczeście